Dynamische huisstijl voor Compose

27 Januari 2014 Compose Network Connections vierde onlangs haar 21 jarig bestaan. De eerste 21 jaar was Compose voornamelijk bekend als fabrikant en distributeur van datacommunicatie producten. Omdat de markt sterk aan verandering onderhevig is, moet je als organisatie meebewegen. De hoogste tijd voor een herpositionering.

We zijn er trots op dat we het gehele traject hebben mogen verzorgen. Samen met Compose zijn we gestart bij de herpositionering. Een van de middelen die wij in dit traject inzetten was het Business Model Canvas.
Compose had niet alleen behoefte aan een herpositonering. De organisatie wilde ook graag een nieuwe huisstijl die naadloos aansluit bij het nieuwe Compose. Een van de belangrijkste kernwaarden van Compose, flexibiliteit, diende hierbij als leidraad: Wij ontwikkelden een dynamische huisstijl voor de organisatie.

Een huisstijl waarmee we Compose veel vrijheid geven, maar wel binnen duidelijke kaders. Vaste elementen zijn bijvoorbeeld diverse iconen die de kabels visualiseren en drie kleurstellingen om uit te kiezen. Daarmee is een logo ontwikkeld dat in meerdere uitvoeringen en meerdere kleurstellingen te gebruiken is. Zo is er veel mogelijk, maar door strikte richtlijnen te bepalen blijft de huisstijl altijd beschermd.
Ook verzorgden we het drukwerk en ontwierpen we een nieuwsbrief in responsive design (een sjabloon dat zich automatisch aanpast aan het scherm waarop deze wordt weergegeven). Op dit moment zijn we nog druk bezig met een aantal onderdelen. Denk daarbij aan een nieuwe website en diverse huisstijlelementen, zoals het ontwerp voor verschillende presentatiesjablonen.

De lancering van de nieuwe huisstijl vond heel toepasselijk plaats tijdens de receptie ter ere van de verjaardag van het bedrijf.


Terug naar nieuwsarchief