Kroegcollege alumni en studenten Communicatie

12 Maart 2015

Op uitnodiging van Columni (Communicatie Alumni van de RUG) en Commotie (studenten Communicatie) stonden wij woensdagavond 11 maart in de kroeg in onze oude studentenstad Groningen. De Drie Gezusters fungeerde als collegezaal en wij mochten college geven over Positioneren. Werken aan merken, dat is immers wat we dagelijks doen. Iets verderop, in Hemingway’s Cuba, hield Hooghoudts marketing manager Niels Grootenboer een college over de herpositionering van Hooghoudt. Studenten en alumni wisselden tussen de colleges door van kroeg.

Een voor ons nieuw concept. Ongedwongen en misschien ook wel daardoor heel dynamisch. Vol energie en creativiteit stortten de studenten en alumni zich op de afsluitende opdracht.

Wij hebben genoten van het enthousiasme waarmee de ‘kroeg’ reageerde. En wij hebben voor het eerst sinds jaren weer eens in een kroeg geschreeuwd. Legitiem. Want met de Champions League op de buis in het zaaltje naast je moet je van tijd tot tijd toch wel enige moeite doen om boven het lawaai uit te komen. Dat geeft spreken in het openbaar wel een extra dimensie.

Wat ons betreft is zo’n kroegcollege voor herhaling vatbaar.

 

Meer weten over beide initiatiefnemers? Neem een kijkje op de website van Commotie en Columni.

 

Naar nieuwsarchief